Jakie witaminy & amp; Minerały są w warzywach

Od wielu lat wiadomo, jak ważne dla zdrowej diety są warzywa. Jednak ostatnio pojawiło się znacznie więcej informacji na temat tego, w jaki sposób warzywa mogą być korzystne w aktywnej ochronie organizmu przed niektórymi chorobami. Dobrym przykładem jest ochrona, jaką uważa się za zapewnianą przez regularne spożywanie brokułów i pomidorów.

Zostało naukowo wykazane, że zawartość witamin w warzywach zaczyna się pogarszać, gdy tylko ma miejsce zbiór, więc im szybsza podróż z „poletka na talerz”, tym lepsza zawartość składników odżywczych.

  • Witamina A – Pomaga utrzymać zdrowy wzrost i rozwój komórek oraz zdrową skórę. Przeciwutleniacz, który może promować ochronę przed wolnymi rodnikami.
  • Witamina B – Uwalnia energię z białek, wspomagając pracę serca, układu nerwowego i układu odpornościowego. Pomaga w tworzeniu nowych komórek krwi.
  • Witamina C – Pomaga w utrzymaniu zdrowych dziąseł, zębów, kości, chrząstek i skóry. Wspomaga wchłanianie żelaza.
  • Witamina E – Przeciwutleniacz, który może pomóc w utrzymaniu układu odpornościowego. Ważny dla przeciwdziałania starzeniu (szczególnie skóry).
  • Kwas foliowy – Pomaga w podziale komórek, a także w tworzeniu DNA, RNA i białek. W czasie ciąży mogą być potrzebne dodatkowe ilości.
  • Przeciwutleniacz – Skuteczny w walce z wolnymi rodnikami: szkodliwymi czynnikami obecnymi w organizmie, które mogą powodować choroby serca i raka oraz choroby zwyrodnieniowe, takie jak artretyzm.
  • Potas – Stosowany w tworzeniu białek i krzepnięciu krwi, pomaga również w utrzymaniu zdrowego układu odpornościowego.
  • Żelazo – Niezbędne do utrzymania zdrowia krwi.
  • Bioflawanoidy – Wzmacniają działanie witaminy C, a także mają działanie przeciwutleniające.
  • Błonnik– Zapewnia prawidłową pracę jelit i łagodzi zaparcia.
  • Białko – Niezbędne do wzrostu oraz utrzymania i naprawy mięśni, włosów i paznokci.

Warzywo
Wit A
Wit B
Wit C
Wit E
Kwas foliowy
Przeciwutleniacz
Żelazo
Potas
Bioflawanoidy
Włókno
Białko

brokuły

Brukselki

Kapusty

Marchew

Kalafiory

Zielone fasolki

Jarmuż (Borecole)

Pory

Sałaty

Czytaj  Suttons sprawia, że ​​wieczory filmowe skwierczą ‘n’ Pop ze Snobaby Sweet Corn

Pasternak

Groszek

szpinak

Pomidory

Rzepa